In connection with the International Month of
School Libraries on the 22nd October 2015 in the library of Junior High
School no 1 in Grajewo held Reading Marathon, whose aim was to motivate students
to read, promote valuable literature for young people, a culture and tastes of
readers, shaping sensitivity word and the beauty of the language and the
acquisition of competence to receive and interpret literary work.
Both students and
teachers began to work with
the school library so that they could participate in day-long project.
In celebration of the library attended by all junior high school students.
They had the opportunity to see a multimedia presentation on the role of reading in human life prepared by the teacher librarian Halina Rokicka,
listen to excerpts of the novel by Edmund Niziurski
titled “Unusual cases of Cymeon Maximum” and by
Cornelia Funke “Inkheart”.
Youth presented their
chosen books encouraging to read
them, reading their passages.
At the end of the meeting
the students were playing charades, guessing book titles.
Maraton
Czytelniczy
w PG nr 1 w Grajewie
W związku z Międzynarodowym Miesiącem Bibliotek Szkolnych 22 października 2015
r. w czytelni biblioteki Zespołu Szkół Miejskich nr w Grajewie odbył się Maraton Czytelniczy, którego celem było motywowanie
uczniów do czytania, promowanie wartościowej literatury dla młodzieży, kształtowanie
kultury i gustów czytelniczych, kształtowanie wrażliwości na słowo i piękno
języka oraz nabywanie kompetencji do odbioru i interpretowania dzieła
literackiego.
Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele
przystąpili do współpracy z biblioteką szkolną, dzięki czemu mogli uczestniczyć
w całodziennym przedsięwzięciu. W święcie biblioteki udział wzięli wszyscy
uczniowie gimnazjum. Mieli możliwość obejrzenia prezentacji multimedialnej na temat
Roli czytania w życiu człowieka
przygotowanej przez nauczyciela bibliotekarza Halinę Rokicką, wysłuchania
fragmentów powieści: Edmunda Niziurskiego pt.
Niesamowite przypadki Cymeona Maksymalnego oraz Cornelii Funke Atramentowe serce. Młodzież prezentowała
wybrane przez siebie książki zachęcając do przeczytania, czytając ich fragmenty.
Na koniec spotkań uczniowie bawili się w
kalambury, odgadując tytuły książek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz